Nieuwe standaard voor interactief car wrap design: ‘Zeno is een gamechanger’
Spandex, een van ’s werelds meest toonaangevende leveranciers binnen de industrie voor visuele communicatie, introduceerde onlangs een bijzondere softwaretool: Zeno. Een virtueel 3D-car wrap visualisatieplatform dat exclusief door Spandex zal worden gedistribueerd in Europa en Australië.
Met de nieuwe softwaretool, gebaseerd op abonnementen, kunnen professionals in car wrapping snel fotorealistische concepten van hoge kwaliteit creëren en visualiseren. Het maakt daarbij niet uit of het om een gedeeltelijke of volledige wrap gaat. De tool is eenvoudig en gemakkelijk te gebruiken en vereist geen ervaring met ontwerpen of techniek, waarmee het ingewikkelde grafische ontwerpsoftware overbodig maakt. Gebruikers kiezen eenvoudig het automodel en de kleuren. De software genereert vervolgens een 3D-concept dat vanuit meerdere hoeken kan worden bekeken. Vervolgens kan het concept in 6 verschillende en gesimuleerde situaties worden geplaatst om de effecten van schaduwen, glinsteringen en reflecties op het materiaal te testen.
Grenzeloos creëren
Car wrappers hebben toegang tot al het merkenmateriaal van Spandex, waaronder Avery Dennison, 3M, Orafol en Arlon. De software bevat een volledig assortiment kleuren wrapfolie en meer dan 400 voertuigmodellen, inclusief bedrijfswagens. Daarnaast beschikt Zeno over een Customer Design Studio, waar gebruikers hun eigen afbeeldingen kunnen uploaden. Dit maakt het mogelijk maatwerk te leveren voor enkele digitale prints of complete fleetmarkingprojecten. Er zijn ook meer dan 1.000 afbeeldingen beschikbaar om unieke ontwerpen mee te creëren. Dit maakt het aantal mogelijkheden voor wrap professionals vrijwel grenzeloos.
Gestroomlijnd verkoopproces
Installateurs die met een auto-eigenaar in gesprek zijn kunnen direct een realistisch beeld tonen van het gewrapte voertuig. Voor beide partijen is het dus gemakkelijker om ideeën te bespreken en sneller beslissingen te nemen. Zeno bevat een simpele point- and-click functie waarmee je eenvoudig het gekozen materiaal in het concept kunt toepassen.
Als het ontwerp klaar is, wordt er een lijst weergegeven met alle benodigde materialen, zodat er gemakkelijk kan worden doorgeklikt naar de Spandex website om deze te bestellen. Wrappers kunnen het ontwerp ook downloaden als een interactieve 360° weergave.
Deze kunnen ze meegeven aan potentiële klanten, gebruiken op hun eigen website of delen op social media. Het is een eyecatcher op elke commerciële locatie of evenement. Op deze manier stroomlijnt Zeno het verkoopproces door de tijd te verkorten tussen ontwerp en de daadwerkelijke start van het wrappen.
Premium service
Leon Watson, chief Go-to-Market Officer bij Spandex, is enthousiast over de lancering van Zeno. ‘We zijn enorm opgetogen om Zeno aan klanten te presenteren. Dit revolutionaire platform belichaamt onze inzet om innovatie te stimuleren, bedrijven te helpen meer tijd vrij te maken voor de uitvoering van projecten en hierdoor meer omzet te genereren met een premium service. Zeno is een gamechanger.’
Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met Spandex.