Abonneren  Inloggen

In één keer goed

26 mei 2022

Wanneer je met de CO₂ & Energie RI&E de CO₂-voetafdruk van je bedrijf wilt berekenen kijk je vooral naar je gasverbruik (scope 1), je elektriciteitsverbruik (scope 2) en naar alle grondstoffen die je onderneming in gaan (scope 3). Maar welk deel van die materialen bereikt de klant?

Dit is een artikel van Dienstencentrum.

Niet zelden is het verschil tussen die grondstoffeninstroom en de netto uitstroom onnodig groot. Veel van deze waste wordt veroorzaakt door faalkosten. Dienstencentrum zag in eigen praktijk dat dit bij sommige bedrijven kan oplopen tot wel 7% van de omzet. Dat is weggegooid geld, kost schaars papier en een karrevracht aan kilo’s CO₂.

Een communicatiefoutje hier, een misverstandje daar; de order moet opnieuw en verdringt nu opeens de wachtende orders vanwege de spoed. Onlangs vertelde een ondernemer aan John Koekenbier van Dienstencentrum met trots dat het juist de kracht van zijn onderneming was dat zijn medewerkers zó goed konden improviseren dat zijn klanten nooit iets merkten van de hectiek.

“Ik heb uitstekende medewerkers die werken in belabberde processen” is wat Koekenbier verstond. ‘Verlies aan tijd en materialen, mijn advies is om deze potentiële besparingen niet langer te laten liggen. Zorg dat je processen robuust worden, dat je geen fouten meer maakt. Je leest het goed, nul fouten! First time right, in één keer goed! Het kan. Ik spreek uit ervaring en help je graag.’, aldus Koekenbier. Neem voor meer informatie contact op met het Dienstencentrum, John Koekenbier. j.koekenbier@dienstencentrum.com

Dit artikel van Dienstencentrum komt uit ons magazine. Ontvang je ons magazine nog niet? Neem dan eens een proefabonnement via onderstaande button.

Neem een proefabonnement