Kolbus staat met de verpakkingsmachines wel op drupa
Verpakkingsmachinebouwer Kolbus geeft aan wél te kiezen voor deelname aan drupa, maar met een kleinere stand. Veel ondernemingen als Heidelberg, Komori en manroland sheetfed maakten recent bekend af te zien van drupa 2021. De directie van het Duitse Kolbus gelooft in een beurs als concept om nieuwe contacten te leggen.
De maand augustus is voor de organisatie van drupa een spannende maand. Exposanten besluiten over deelname en standgrootte.Organisator Messe Düsseldorf moest vanwege Covid-19 de beurs al uitstellen van juni 2020 naar april 2021. Vervolgens publiceerde de Messe speciale Covid-19 richtlijnen. Dat heeft consequenties voor mogelijkheden voor demo’s of andersoortige bijeenkomsten. Ook maakte het bekend de beurs in te korten van 11 naar 9 dagen. In juli gaven diverse grote namen aan af te zien van deelname. Heidelberg doet niet mee. De onderneming gaat voor regionale events en virtuele communicatie. Ook bedrijven als BOBST, Komori, manroland, Xerox gaven aan niet mee te doen met editie 2021.
Bedrijven die wel meedoen
Een aantal grote namen, zoals persenbouwers Koenig & Bauer en W & H, hebben duidelijk te kennen gegeven wel mee te doen. Shanghai Yoco Printing Machinery, UP Group, SCS Atomaberg en Tecnomac Italia hebben ook hun steun uitgesproken. Dat is een steun in de rug van de organisatie. Ook Kolbus besloot deel te nemen, maar wel met een beduidend kleinere stand. ‘Drupa is een belangrijke inspiratiebron voor zakelijke ideeën en kansen,’ zegt Wilfried Kröger, directeur van Kolbus.
Nieuwe contacten op de beurs
‘Het is belangrijk voor Kolbus om nieuwe contacten te leggen, vaak spontane, wat alleen mogelijk is op een beurs als de drupa met zijn wereldwijde bereik. Last but not least geloven we in de kracht van nieuwsgierigheid en de neiging van mensen om "dieper in de dingen te duiken". Onze geavanceerde machinetechnologie verbaast vaak toevallige bezoekers en wekt hun interesse. We beantwoorden alle vragen over de live demonstraties graag persoonlijk.’
Dozen en verpakkingen
‘De ontwikkelingsinspanning die in onze machines is gestoken, is gericht op het openen van nieuwe markten voor Kolbus. Onze experts ontwikkelen nieuwe processen die de kwaliteit en productiviteit zullen verbeteren, vooral bij de productie van stijve dozen - robuuste verpakkingen van karton en papier. In deze branche zijn aankoopbeslissingen afhankelijk van meerdere factoren en onze bezoekers en klanten willen vergelijken en discussiëren, of ze komen met hun eigen ideeën naar ons toe.’
Ook digitale communicatie
‘Het is niet eenvoudig om de beurservaring met nadruk op face-to-face ontmoetingen te vervangen door digitale marktplaatsen.’ Desondanks heeft Kolbus de communicatie uitgebreid met digitale voorzieningen. De onderneming stelt ‘in deze tijden van crisis alles in het werk om klanten te bereiken die gehinderd worden door reisbeperkingen’.
Op hygiëne aangepaste beursstand
De nodige hygiënevoorschriften op de beurs mogen noch voor de exposanten noch voor de bezoekers een probleem vormen. ‘We zijn ons ervan bewust dat we ons daarop moeten voorbereiden en zullen ons beursconcept daarop aanpassen. De beursorganisatoren in Düsseldorf hebben een uitgebreid hygiëneconcept ontwikkeld en we zullen alle nodige voorzorgsmaatregelen nemen,’ zegt Bettina Bürger, marketing service bij Kolbus.
Made in Germany
‘Voor Kolbus is en blijft de drupa een belangrijk mediaplatform en een internationale branche-bijeenkomst met een thuisvoordeel voor ons,’ aldus Bürger. ‘Het stelt ons niet in de laatste plaats in staat reclame te maken voor de hoge kwaliteitsstandaard van producten Made in Germany.’