Siegwerk niet naar Interpack en drupa 2021
Siegwerk, een internationale leverancier van drukinkten voor verpakkingstoepassingen en etiketten, zal in 2021 niet aanwezig zijn op Interpack of drupa. In plaats daarvan is het bedrijf van plan zich te concentreren op digitale communicatie en regionale evenementen.
Siegwerk schaart zich in een ondertussen flinke rij afzeggers. Bij drupa waren het al bekende namen zoals BOBST, Heidelberg, manroland sheetfed, Komorien Xerox die melden in 2021 niet mee te doen. Siegwerk meldt in een persbericht te kiezen voor een andere aanpak en wil zo ‘meerwaarde creëren voor haar klantenrelaties, zeker in tijden van beperkte zakenreizen’. Wat de deelname aan beurzen betreft, zal het bedrijf ‘selectief zijn en algemene aanwezigheid op wereldwijde industriële beurzen aanpassen’. In dit kader heeft Siegwerk nu besloten om in 2021 niet deel te nemen aan Interpack in februari 2021 en drupa in april 2021, beide in Düsseldorf.
Medewerkers niet verplichten
‘Onze beslissing om onze deelname aan deze twee beurzen stop te zetten, werd ook beïnvloed door de onzekerheid over de COVID-19-pandemie, de verdere ontwikkeling ervan en de gevolgen op middellange termijn,’ aldus Bettina Horenburg, hoofd Corporate Communications bij Siegwerk. ‘We willen onze medewerkers op dit moment niet verplichten om deel te nemen aan een groot evenement.’ Het bedrijf gaat ervan uit ‘dat de algemene perceptie van grote tentoonstellingen zal veranderen als gevolg van de wereldwijde pandemie en dat regionale, kleinere beurzen en meer virtuele uitwisselingen in de toekomst een meerwaarde zullen vertegenwoordigen’.
Drupa komt in een kritieke fase
Ook traditionele Inkday-events nu virtueel
‘We willen de klantervaring verder virtualiseren door digitale tools voor klantloyaliteit toe te voegen, zoals live streaming evenementen, digitale conferenties, virtuele demonstraties, trainingen of online seminars,’ legt Ralf Hildenbrand uit. Hij president regio Noord-Amerika en lid van de Raad van Bestuur bij Siegwerk. Naast de bestaande face-to-face klantevenementen, is het bedrijf nu van plan om zijn traditionele Inkday-evenementen om te zetten in een virtueel concept.